Digital markedsføring: A til Å

A (8) | B (3) | C (12) | D (6) | E (4) | F (2) | G (4) | I (9) | K (5) | M (9) | O (4) | P (12) | R (3) | S (10) | T (3) | U (7) | V (2) | W (2)
Uttrykk Sorter synkende
A/B-testing (også kalt live-testing)

Tester forskjellige websidedesign ved at tilfeldige brukere får se forskjellige designversjoner. Man måler så effekten utfra brukernes oppførsel (user behaviour). Fører det til kjøp? Fører det til at de lukker siden?

Account based marketing

Også kjent som nøkkelkontomarkedsføring, er en strategisk tilnærming til bedriftsmarkedsføring basert på bevissthet rundt en konto der en organisasjon vurderer og kommuniserer med individuelle prospekter eller kundekontoer som markeder.

AdTech

En rekke programvarer og verktøy som merkevarer og agenturer bruker for å lage strategi, oppsett og styre sine digitale annonseringsaktiviteter.

Affilate marketing

Man tjener en gitt sum ved å promotere andres produkter eller tjenester. Man finner et produkt man liker, og promoterer det til andre. Man vil da få en del av fortjenesten for hvert salg man gjør.

Arketyper

Arketypene gir merkevarebyggere et rammeverk for å forenkle og sortere ut nøkkelelementene i en merkevares identitet. Siden arketyper representerer mennesketyper, gjør arketypehjulet det enklere å finne de personlighetstrekkene som er aller viktigst for å etablere og bygge merkevarens relasjon til kunden.

Atferdsdata

Søkeatferd på Internett; besøk på nettsider, tid brukt på nett, transaksjoner på nett.

Audio marketing

Audio marketing: referer til det å produsere lydinnhold, vanligvis i form av radio eller podcast.

Awareness

Awareness handler om å øke kjennskap i et marked, styrke merkevaren, endre assosiasjoner til merkevaren, etablere seg som en attraktiv arbeidsgiver.