Om studiet

"Marketing is no longer about the stuff that you make, but about the stories you tell.” –Seth Godin


Ettersom internett og sosiale medier blir større, og verden blir mindre, er ikke markedsføring lenger begrenset til tradisjonelle metoder.

2020 er tiden for digital markedsføring. Det handler om hva vi trykker på, hvor ofte vi swiper, og hvor mye ork vi er villig til å putte i det.

Kort sagt, er ikke markedsføring lenger et enkelt verktøy for å selge sine produkter. Det er nå en labyrint som må bli navigert for å gi verdi til kundene. Derfor er det kritisk å være oppdatert på trender for å kunne være ledende i markedsføringens verden. 

 

Her er hvordan vi kan hjelpe deg!

 

På studiet digital markedsføring

På studiet digital markedsføring jobber vi i skjæringspunktet mellom teknologi og markedsføring. Vi lærer om digital annonsering, hvordan øke synlighet på internett og med temaer som innholdsproduksjon og innholdsstrategi.

Studiet er praktisk rettet som vil si at vi jobber med reelle caser for ekte bedrifter og lærer hvordan vi kan løse kundens behov best mulig. Eksempler på bedrifter vi har jobbet med er NRK og Astrup Fearnley.

Vi har også jobbet med analyse innen trafikk, engasjement og merkevarebyggende aktiviteter på nettstedet ved hjelp av programmer som Google Ads, Semrush, Hubspot.

Forbedring og analyse av søkemotoroptimalisering, innhold og web er også noe vi har jobbet med. Eksempler på caser og rapporter finner du lengre ned på siden.

I tillegg har de fleste på studiet et internship eller driver egen bedrift der vi jobber selvstendig, og opparbeider relevant praktisk erfaring.

 

Kort oppsummert

Er vi dine eksperter innen markedsføring på nett og sosiale medier. Vi er her når augmented reality og vaffelroboter blir mainstream.

Eksempler på caser:

 

Hackathon med Astrup Fearnley

Astrup Fearnley ønsket bedre digital synlighet og tiltrekke seg flere kunder i alderen 18-30 år. Vi gjorde en analyse av innhold, kundereisen og distribusjon for å komme med tiltak som samsvarer med museets verdier.

-Av Ida Emilie Skålhegg, Ida Margrethe Djønne, Ida Dehlin og Daniel Bjørk

-Av Johan Sebastian Steenfat Evensen, Julie Marthea Rommen Olsen, Thea Elise Esperø og Amalie Gjerdsbakk Brande

 

Hackathon med NRK

NRK ønsket at flere unge i alderen 19-29 skal besøke hjemmesiden deres, med fokus på www.nrk.no/kommer. For å løse denne casen utførte vi en SEO-audit som kartla eksisterende problemer på nettsiden, både on-page og off-page. Basert på denne analysen kom vi med videre tiltak for NRK.

Av Nina Einarson, Raul Abdulbaki, Toril Løvø Hesselberg, Linea Viktoria Walldén, Kristin Øygarden, Any Joseph, Julie Marthe Rommen Olsen, Jimmy Nordberg, Lotte Skallerud, Ida Margrethe Djønne, Kristian Pedersen, Thea Elise Esperø, Kristine Larsen, Amalie Gjerdsbakk Brande, Daniel Bjoerk, Ida Dehlin, Katinka O. Rosbach

 

Digital markedsføring og synlighet på nett

Eksempler på rapporter:

Vi har analysert en bedrifts digitale markedsføring og tilstedeværelse på nett, og basert på dette kommet med tiltak til forbedring.

-VIPPS, av: Kristin Øygarden, Katinka O. Rosbach og Lotte Skallerud 

 

-Fjong, av: Bea Valand og Chadathan Cathrine Hansen

 

Vi har også lært om GDPR, etikk og trender i sosiale medier.

«GDPR, etikk og trender i sosiale medier» av: Lotte Skallerud, Johan Sebastian Steenfat Evensen, Ida Emilie Skålhegg og Any Joseph